Pages

takva-dram-türk-filmi-bedava-online-izle-indir

Takva Türk Dram Filmi
Editörün Notu:Sözlük anlamı 'Allah tan korkma, dinin yasak ettiği şeylerden sakınıp buyurduklarını yerine getirme' olan TAKVA adlı filmin senaryosu Önder ÇAKAR' a ait olan yönetmenliğini Özer KIZILTAN' ın üstlenmiş. TAKVA filmini vizyona girmesinin üzerinden epey bir zaman geçmesine rağmen ben filmi ancak daha dvd versiyonundan yeni izleyebildim.Çünkü takva filmi vizyona girdiğinde İzmir' in en popüler sinemaları tercihlerini takva dan yana kullanmadılar. Fakat takva yı gösterime getiren sinemalarda çok fazla gişe yapamadılar. Kısaca takva filmi İzmir' de çok fazla ilgi görmedi. Kendi kendime soruyorum takva neden ilgi görmedi diye. Film kötü desek kötü değil. Zaten kötü bir film olsa Antalya Altın-Portakal Film Festivalinde 9 ödül, Toronto Film Festivalinde Swarovski Kültürel Yenilik Ödülü ve Berlin Film Festivalinde Uluslararası Film Eleştirmenleri Birliği Ödüllerini TAKVA kazanmazdı. Peki bu kadar ödülü kazanan bir film ilgi görmezken nasıl oluyorda filanca mankenin cüretkar sahnelerde oynadığı bilmemne filmi ilgi görüyor! Kısacası ülkemizde takva ve benzeri filmler konularından dolayı ilgi görmüyor fakat konusunda erotik sahneler olan filmler ilgi görüyor ! Ve oyuncu gerçekten sanat yapmış diye yorumlanıyor.her neyse takva filminin konusu kendi halinde mütevazi biri olan Muharrem (Erkan CAN) dini inançları çok kuvvetli olan bir insandır. Gece gündüz ibadet ederek nefsi arzulardan uzak manevi bir yaşam sürmektedir. Muharrem bu yaşam tarzıyla çevresinde güvenilir bir insan olarak tanınmaktadır. Muharrem' in dürüstlüğü bağlı olduğu tarikat liderinin dikkatini çeker. Sayısız mülkünün kiralarını toplamak için Muharrem' i yanına alır. Birdenbire bambaşka bir dünyanın içine giren Muharrem için sahip olduğu değerler yavaş yavaş sarsılmaya başlar. Bir yandan modern dünyaya ayak uydurmaya çalışırken bir yandan da yavaş yavaş kendi yokoluşuna kendisi seyirci kalır. Girdiği dünyanın diyetini Muharrem çok ağır öder. Filmin yorumuna gelince şahsım olarak filmin konusu hakkında çok fazla bir yorum yapmak istemiyorum. Çünkü filmin konusu dini bir konu olduğu için konu hakkında yorum yaparak yanlış algılanmak istemiyorum. Zaten filmi izleyenler filmin konusunda senaryonun verdiği mesajları film içerisindeki karakterlerin birebir konuşmalarına dikkatli dinlerlerse eminim ki filmin vermek istediği mesajları herkes anlayacaktır. Birde görünen gerçekler var ki kabul etmek gerek daha önce (GEMİDE) filminde bağımlı psikopat bir gemiciyi canlandıran Erkan CAN Takva filmindede dini bütün bir insanı canlandırmayı kusursuz olarak başarmıştır. Ben Erkan CAN' ın mükemmel oynadığı Takva filmindeki oyunculuğuna şapka çıkartıyorum. Ve kendisini bir sinemasever olarak yürekten kutluyorum. Tabii Erkan CAN kadarda bu filmde Güven KIRAÇ' ın başarısını da gözardı etmemek gerekir. Güven KIRAÇ' ı ben daha önce bir eşcinseli canlandırdığı Anlat İstanbul filminde izlemiştim. Sayın KIRAÇ mükemmelin üzerinde bir oyuncudur .Güven KIRAÇ gibi yetenekli oyuncular sayesinde Kadir Abi etek giyemez gibi benzeri tartışmalar ülkemizde bitti. Ve ülkemizde karakter oyunculuğu faktörü yokedildi , zaten doğrusuda buydu. İyi bir oyuncu yeri geldiğinde bir eşcinseli yeri geldiğinde ise bir din adamını canlandırabilmelidir. Tıpkı Güven KIRAÇ örneğindeki gibi.. .Takva filmini herkese tavsiye ediyorum. Çünkü Takva a dan z ye herşeyiyle tabir-i caizse 10 numara bir film. Bir sinemasever olarak tüm film ekibini başarısından dolayı yürekten kutluyorum ve yurtdışında ülkemize kazandırdıkları ödüllerden dolayı gurur duyuyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder